HR

VERKSAMHET & KUNDKOORDINATOR

Franska Handelskammaren agerar som rekryteringsföretag för sina 175 medlemsföretag. Just nu söker vi en operativ koordinator.

Vår kund är en europeisk producent och FMCG-företag inom färskvaror som vill utöka sin lokala närvaro på den nordiska marknaden (tillväxtplanen för de kommande åren är ambitiös). Den nuvarande verksamheten liksom dess tillväxtpotentialen finns inom detaljhandel, livsmedelsservice och -industri. 

 

Arbetsuppgifter:

Företaget söker en motiverad, organiserad och strukturerad operativ koordinator som kommer att ha en bred roll inom organisationen, vara i centrum för affärsverksamheten och stödja flera funktioner. Du kommer främst att fokusera på att säkerställa ett bra genomförande av vår dagliga administration och operationella kapacitet.

 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att:

  • Tillämpa uppsatta processer och verktyg för planering och prognos av försäljningsvolymer för att säkerställa en god produkttillgänglighet på vår lokala lager.
  • Hantera orderflödet som, trots automatisering, fortfarande behöver övervakas med manuella prioriteringsåtgärder.
  • Agera kontaktperson för våra logistikpartners och kunder för att skapa en bra arbetsrelation.
  • Hantera kund- och leverantörsfakturor.
  • Stödja säljavdelningen med marknadsföringsmaterial, produkthantering och kunduppföljningar.
  • Utföra dagliga bokföringsrutiner.
  • Uppnå KPI: s inom leveranskedjan, ekonomi och kundrelation.

 

Du rapporterar till vår organisations- och finanschef

 

Vi söker dig som:

 

  • Har insikt i redovisnings- och logistikprocesser 
  • Har starka organisatoriska färdigheter 
  • Har analytiska färdigheter och kan arbeta med dataanalyser och prognoser
  • Är en “doer” som gillar att ta initiativ och lösa problem
  • Är kundorienterad med god förmåga att formulera dig både skriftligt och muntligt på svenska och engelska
  • Är lätt att samarbeta med och gillar att jobba i team 
  • Har god kompetens i Excel
  • Är flytande på engelska och svenska. Goda kunskaper i franska är ett plus.

 

Område: Stockholms län

Typ av anställning: Tillsvidareanställning

Affärsresande: <20% av din tid (Främst till Frankrike och Norden)

Start: Så snart som möjligt

 

Välkommen med din ansökan!

 

Artiklar kring samma tema

Tidigare event

Have a look back on the CV workshop

The CV Workshop was part of the series of workshops dedicated to job search in Sweden. It was led by Estelle Darrigade, consultant in recruitment at...

Event

Save the Date! French Entrepreneurs Forum

On March 23rd, 2020,  the French Chamber of Commerce and its members welcome you from 9 a.m to 11 a.m to set up BtoB meetings with the actors involved...

Event

New Year's Cocktail 2020

We were delighted to organise the first event of 2020, the traditional New Year's Cocktail, at the Résidence of the French Ambassador on Wednesday,...

HR

Operations & customers coordinator

The recruitment department of the French Chamber is acting as a recruitment agency for its over 175 members’ companies, one of which is currently...

Event kring samma tema

No event matches your search

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin