HR

Franska Handelskammaren Rekryterar!

 

Bokförare/revisorsassistent, Franska Handelskammaren

Som en del i utvecklingen av sin organisation söker Franska Handelskammaren

en tvåspråkig fransk/svensk bokförare eller revisorsassistent.

 

Franska Handelskammaren i Sverige är en svensk ideell förening som grundades 1918 med målsättningen att främja och utveckla handel och ekonomiskt samarbete mellan Frankrike och Sverige. Genom dialog med såväl franska som svenska offentliga organ samt olika samarbeten med företag och organisationer bidrar Franska Handelskammaren i hög grad till att öka handeln och samarbetet mellan franska och svenska företag samt främja de bilaterala relationerna mellan de två länderna.

 

I Handelskammarens uppdrag ingår att:

• utgöra ett forum för företag och intressen inom det fransk - svenska näringslivet

• erbjuda en plattform för nätverkande, utbyte och samarbeten

• bistå franska företag som vill utveckla sin affärsverksamhet eller etablera sig på den svenska marknaden med lokal expertis samt värdefulla kontakter

• informera om marknadsdynamik mellan Frankrike och Sverige

 

Mer information om Franska Handelskammaren hittar du på www.ccfs.se

 

Uppdragsbeskrivning:

Som bokföringsassistent ska du utföra följande uppgifter:

• HR- och administrativt stöd till våra franska kunder:

- Lönehantering: Registrera de franska företag hos skatteverket i Sverige, vara länken mellan våra franska kunder och deras bokföringsbyrå av CCFS, kunna informera franska företag om de svenska regler (lön, betald ledighet, bilersättning, pension, arbetsgivareavgifter och löneskatt,…).

- Skattehantering: Med hjälp av vår bokföringsleverantör följer du de månatliga momsdeklarationer, punktskatter, skatter från våra franska kunder så att allt blir i sin ordning.

- Administrativ hantering av våra franska kunders post för de som har Handelskammaren som företagsadress.

• Internadministration: Ta emot och kontrollera inkommande leverantörsfakturor samt skapa kundfakturor i Fortnox.

• Vara en stöd för våra medlemsaktiviteter: delta i organisationen av våra medlemsevenemang.

• Ansvara för och hålla CRM-systemet (kunddatabasen) uppdaterat.

 

Du är:

• Svensktalande och frankofon

• Kunnig i redovisning och IT-verktyg (Fortnox och officepaket)

• Har känsla för organisation och prioriteringar, du är rigorös och självständig i ditt arbete.

• Du har god muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på både svenska och franska.

• Flera års erfarenhet av redovisningsteknik och svenska arbetslagar.

 

Vi erbjuder stor flexibilitet i arbetet, tillgång till ett unikt kontaktnät och en stimulerande arbetsmiljö i hjärtat av Stockholm.

Ansökningar (CV, motivationsbrev, och löneanspråk) på franska och svenska skickas så snart som möjligt till Ludovic Bouveron, Vd Franska Handelskammaren, ludovic(@)ccfs.se

Artiklar kring samma tema

Tidigare eventKonferenser och seminarier

Take a look back on: The Future of Nordic Retail

The 11th of June, Ernst & Young and the CCFS co-organized a seminar on “The Future of Nordic Retail”, for the presentation of EY’s report second...

HR

Past and coming Workshops

The last 22nd of may, our first workshop “How to revamp its CV for the swedish market?” gave the opportunity to our participants to learn the...

Event kring samma tema

[Translate to Suedois:] PLUS D'ACTUALITÉS

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin