Focus RH

VERKSAMHET & KUNDKOORDINATOR

Franska Handelskammaren agerar som rekryteringsföretag för sina 175 medlemsföretag. Just nu söker vi en operativ koordinator.

Vår kund är en europeisk producent och FMCG-företag inom färskvaror som vill utöka sin lokala närvaro på den nordiska marknaden (tillväxtplanen för de kommande åren är ambitiös). Den nuvarande verksamheten liksom dess tillväxtpotentialen finns inom detaljhandel, livsmedelsservice och -industri. 

 

Arbetsuppgifter:

Företaget söker en motiverad, organiserad och strukturerad operativ koordinator som kommer att ha en bred roll inom organisationen, vara i centrum för affärsverksamheten och stödja flera funktioner. Du kommer främst att fokusera på att säkerställa ett bra genomförande av vår dagliga administration och operationella kapacitet.

 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att:

  • Tillämpa uppsatta processer och verktyg för planering och prognos av försäljningsvolymer för att säkerställa en god produkttillgänglighet på vår lokala lager.
  • Hantera orderflödet som, trots automatisering, fortfarande behöver övervakas med manuella prioriteringsåtgärder.
  • Agera kontaktperson för våra logistikpartners och kunder för att skapa en bra arbetsrelation.
  • Hantera kund- och leverantörsfakturor.
  • Stödja säljavdelningen med marknadsföringsmaterial, produkthantering och kunduppföljningar.
  • Utföra dagliga bokföringsrutiner.
  • Uppnå KPI: s inom leveranskedjan, ekonomi och kundrelation.

 

Du rapporterar till vår organisations- och finanschef

 

Vi söker dig som:

 

  • Har insikt i redovisnings- och logistikprocesser 
  • Har starka organisatoriska färdigheter 
  • Har analytiska färdigheter och kan arbeta med dataanalyser och prognoser
  • Är en “doer” som gillar att ta initiativ och lösa problem
  • Är kundorienterad med god förmåga att formulera dig både skriftligt och muntligt på svenska och engelska
  • Är lätt att samarbeta med och gillar att jobba i team 
  • Har god kompetens i Excel
  • Är flytande på engelska och svenska. Goda kunskaper i franska är ett plus.

 

Område: Stockholms län

Typ av anställning: Tillsvidareanställning

Affärsresande: <20% av din tid (Främst till Frankrike och Norden)

Start: Så snart som möjligt

 

Välkommen med din ansökan!

 

Articles sur le même thème

Evènements

Save the Date! French Entrepreneurs Forum

Le 23 Mars 2020, de 9h à 11h, la CCFS et ses membres vous accueillent pour des rencontres BtoB avec les acteurs de votre développement en Suède. Il...

Evènements

Retour sur le Cocktail du Nouvel An 2020

Nous avons eu le plaisir d’organiser le premier événement de 2020, le traditionnel Cocktail du Nouvel An, à la Résidence de l’Ambassadeur de France le...

Focus RH

Operations & customers coordinator

The recruitment department of the French Chamber is acting as a recruitment agency for its over 175 members’ companies, one of which is currently...

Evènement VIP

Glögg de Noël 2019

Retour en image sur le dernier événement de la chambre cette année, le Glögg de Noël 2019 à la Brasserie Makalös, Hotel Kungsträdgården.

Evènement exceptionnel

Soirée Beaujolais Nouveau 2019 chez TAK

Jeudi 21 Novembre, la Chambre de Commerce France Suède a accueilli 150 convives pour célébrer comme chaque année l'arrivée du Beaujolais Nouveau. ...

Evénements sur le même thème

PLUS D'ACTUALITÉS

Partager cette page Partager sur FacebookPartager sur TwitterPartager sur Linkedin

Fermer

Vous débutez à l'export ?